VIND I SEGLEN

Så heter planket som Elvira Ansund och Sarah Finnig i årskurs 2 tagit initiativ till.  Det var när vi hade en workshop i Open Source Design som handlar om att lägga till något i staden som bjuder in de underrepresenterade till någon form av interaktion. Elvira och Sarah gjorde en prototyp i en park vid havet, som annars vänder sig till pensionärer och hundägare. Men du unga då?

Till presentationen bjöd vi in Anna Bartels från samhällsbyggnadskontoret. Hog tog bollen och vidareutvecklade idén. Nu står det där, det segelformade planket och några elever härifrån och unga från Benka Di har gjort sina första pieces' med cool kunskap från från Street corner i Malmö.

Österlenskolan för Konst & Design

Österlenskolan i Simrishamn är en 2-årig eftergymnasial Konst och Kulturutbilning inom YH, för dig som vill skapa dig en framtid inom bild och form.

Regeringsgatan 2 27231 Simrishamn

Email: info@osterlenskolan.com

© Copyright. All Rights Reserved.