Skolans uppdrag är att bedriva högskoleförberedande utbildning som vilar på konstnärlig grund och som erbjuder kunskap och färdigheter inom konstens och formens samtid och framtid.

Här i denna verkstad finns utrymme att fördjupa sig i kunskaper men också att gå vilse, för att där kanske hitta något man inte visste man letade efter. Det är också viktigt att samla ihop sig inför mötet med omvärlden. Vi undersöker hur vi kan interagera med den och möta en publik. På olika sätt och på konstens egna villkor. Denna hemsida handlar om detta.

Vårt fokus är våra elevers utveckling. Två år på förberedande skola ger en massa biljetter till vidare studier och ett utvidgat sätt att tänka och förstå både sig själv och världen och hur vi på olika sätt kan öppna den för nya perspektiv.

Vill du veta mer om skolan gå då till vår andra hemsida:

osterlenskolan.se

Där finns all info om utbildningen, vår värdegrund och hur du söker hit. Använd den.

Vi ser fram emot att möta dig!

Österlenskolan för Konst & Design

Österlenskolan i Simrishamn är en 2-årig eftergymnasial Konst och Kulturutbilning inom YH, för dig som vill skapa dig en framtid inom bild och form.

Regeringsgatan 2 27231 Simrishamn

Email: info@osterlenskolan.com

© Copyright. All Rights Reserved.