1/6-2019 - 7/7–2019

I wish I was swimming

Olja på duk

Elvira Ansund

Ett självporträtt i fyra målningar som handlar om längtan och väntan.

Människor i kvadrat

Blyerts, papper, tejp

Sarah Finnig

Jag inspireras mycket av serier och serietecknare i mitt skapande. I Människor i kvadrat har jag utgått från min egen bildvärld och gjort en skulptur med serierutan som utgångspunkt.

Utan titel

Vaxavtryck på ljusbordsmöbel

Alice Schönig

Antropocen är den nya geologiska tidsålder som kännetecknas av de avtryck som människan avsätter på vår jord. Alla människor gör avtryck och det är vår egen uppgift att komma fram till hur vi vill att det ska se ut och vad vi vill att det ska stå i våra händer.

Ljuset är avgörande för att vaxtrycken ska bli synliga på samma sätt som ämnet måste belysas för att vi ska förstå vad som händer i våra hav.

I can shape it as I will

Mikaela Cederholm

Ett verk där typografi, format och papper är i fokus. En blinkning till tidigare kvinnliga formgivare och en text som illustrativt skapar en mening.

Simpan Peaks

Detalj ur större installation. Skulptur, arkitektur,

Alex Johansson

Mitt konstnärskap handlar mycket om relationer till och emellan naturen, livet och döden. Att leka med skalor och strukturer är något som jag arbetar mycket med. Till detta arbete har jag varit extra mycket inspirerad av arkitektur och husbyggen.

När syrenerna blommar

Olja på duk

Fredrika Lundström Gardh

När syrenerna blommade dog min Lillebror. När syrenerna blommar blomstrar han. Den här målningen är tillägnad kärleken till mina älskade syskon.

Utan titel

Del ur installation med målningar, speglingar och lager

Olivia Lindberg

Jag har arbetat med meditation som inspiration och metod, inre bilder och illusioner.

Du gillar det inte någonstans för du gillar inte dig själv

Posters tapetklistrade på vägg

Agnes Hultgren

Jag har undersökt mina egna känslor och tankar kring mig själv. Min dysmorfofobi.

Jag gillar lättillgänglig konst och street art har blivit mer till en inspiration för mig. Det ger ett mottagligt intryck, som att de här bilderna skulle kunna dyka upp var som helst. Jag har blivit väldigt inspirerad av konstnären María Medem i de här seriebilderna. I både färg-kombinationer och hur hon tecknar.

Solong

screentryck med akrylfärg på tyg

Maja Bjurman

I mitt verk har jag funderat på vad som händer när man snor redan existerande symboler och gör dem till sina egna.

Cowboyen representerar drömmen om att få välja sitt eget narrativ, om att vara fri och

oberoende.

Doula

Del ur ljus- och ljudinstallation

Ilona Geiger

I en tid då forskare världen över understryker vikten av en snabb förändring av våra tänkesätt och levnadsvanor matas vi ständigt med dystopier. Jag har undersökt varför begreppet utopi ofta avfärdas som någonting orealistiskt och ouppnåeligt genom att ta leken lusten och drömmen på ”allvar” och gestalta detta med hjälp av fyra generationers perspektiv från min egen familj.

Österlenskolan för Konst & Design

Österlenskolan i Simrishamn är en 2-årig eftergymnasial Konst och Kulturutbilning inom YH, för dig som vill skapa dig en framtid inom bild och form.

Regeringsgatan 2 27231 Simrishamn

Email: info@osterlenskolan.com

© Copyright. All Rights Reserved.